Jobbet :)

Jahopp, idag var det min första dag som fårskötare.. ;) Har väl gått rätt så bra tycker jag.. :)
Har gett fåren mat o nytt vatten, strött lite, matat flasklammen o sen hjälpt till o märka lammen.. :) Lamm är väl typ de sötaste som finns.. :) Har kommit 11 nya lamm sen igår så nu börjar dem komma igång.. :)
Så vi får väl se hur de går..:) Kommer nog ha träningsvärk i benen imon efter allt hoppanade mellan alla fåren o staketen.. :P Menmen skönt o jobba igen iaf!

Sen har jag o älsklingen vatt o handlat lite.. :)
O nu e han o jobbar o ja e hemma hos mamma o dem o hälsar på ikväll igen.. :)

O min syster bakar en kladdkaka.. Åååå så gott de hade varit med det.. Meen, måste hålla igen lite på de goda.. :P

Nu ska ja snart ta en promenad me hunden med.. Om ja orkar... E trött i benen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback