Stallet :)

Idag tog jag minsann en lååång sovmorgon o sedan hämtade ja Anna så drog vi till stallet o red en långrunda.. :) Myys!

Nu ska ja hoppa i duschen o sedan ska vi te svärföräldarna o äta middag innan jobbet.. :) Jag ska köra inatt! :D


Fick lite kommentarer (anonymt?) om de ja skrev om katten, men jag vet inte hur det plötsligt kunde bli vårt fel för att vi hjälpte den?


1. Men snälla jag tror iaf inte att dom som nu körde på katten gjorde det med flit, och jag själv som tjej hade inte vågat eller kunnat gå ut och kollat på något sånt . . Men varför i helvete avlivade dom/ni inte katten direkt om det va så synd om den, bättre än att den ligger där och lider!
Svar: Jag skrev oxå att olyckor händer o jag tror inte heller att dem körde på den med flit MEN dem Valde att låta han ligga o lida vid sidan av vägen ist för att åtminstone ringa till polisen.. Som jag oxå skrev så stoppade vi dem längre fram o frågade om dem inte märkte katten och jo det gjorde dem men dem kunde inget göra ändå o vi sa åt dem att dem åtminstone kunde ringa polisen men dem sket i vilket o körde vidare.. Sedan som en annan kommentarade så ville vi inte avliva den för ägaren kanske ville försöka rädda den men sen fick det ju bli så ändå.. Hellre att vi höll han i liv 1 timme medan vi försökte få tag på ägaren än ligga kanske hela natten pga av att ingen tog hand om den..!

2. men snälla om båda bakbenen är av och svansen är borta.. är det inte snällare och bara avliva stackarn direkt då!? nej spring och försök och få tag i ägaren.. vilka nötter!
Svar: Vart i min text hittar du att båda bakbenen var av o svansen borta undrar jag först? Han kunde "gå" men inte rakt o benen bar honom inte, svansen satt där den skulle.. O ägaren kanske ville försöka rädda honom, det vet ju inte vi så därför försökte vi få tag på dem i första hand. Polisen dröjde oxå en bra stund innan dem kom o ngn av oss  har precis som många andra svårt för att ha ihjäl ngt djur..

3. Vet precis hur du känner gumz... Att inte stanna och kolla hur ett djur mår efter att man kört på det är faktiskt olagligt!!
Sen att snuten skiter i vilket är hemskt...

Men jag som husdjursägare hade uppskattat det ni gjorde jättemycket.

Till dig anonyma som skrivit:
De sa ju rakt ut att de sket i vilket.
Och orsaken till att de inte avlivade den direkt var ju att de försökte få tag i ägare! kan ju faktiskt vara så att ägaren ville försöka rädda

Svar: Tack!

Så som sagt, Olyckor händer o jag har inte skrivit ngnstans om att dem körde på honom med flit men de minsta dem kunde göra var att ringa polisen som vi sa till dem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

P i n s a m t !

2010-04-07 @ 19:59:50
Postat av: sanne

pinsamt?

2010-04-07 @ 21:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback