Hemmagjord müsli

Världsämst bild men det smakar iaf godare än det ser ut. Dessutom slapp jag ge denna omgången till fåglarna så alltid ett plus!
Ska köpa en glasburk till det nästa gång jag besöker Ikea, ser lite finare ut än en tråkig plastburk.
 
Recept:
1 dl råggryn
1.5 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1 dl kokos
1 dl solrosrön
2 dl hackade nötter (jag hade hasselnötter, sötmandel och valnöt)
2 tsk kanel
1 msk honung
1 dl vatten
1 dl olja (jag hade rapsolja)
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienser och låt stå i 15 minuter. Bred sedan ut på bakplåt och låt stå i ugnen i 10-20 minuter. Låt svalna.
 
Passa noga så att det inte bränns, det kan gå fort! ;)
 
När man gör egen müsli kan man blanda och mixa hur man vill men detta är vad jag hade i.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback