Lite vårstädning

Var i stallet i morse och passade då på att göra en liten snabb vårstädning. Sopade upp gammalt foder och så vidare. Gav båda hästarna varsin rejäl ryktning, blir galen på denna vinterpäls som aldrig verkar ta slut! Längtar till värmen kommer så att Daizy kan få sin ett rejält bad och få pälsen ren och fin.
Fröken bus har börjat klia sig i pannan så nu har hon fått ett fint sår där.. Så nu har jag börjat tvätta med klorhexidin och smörjer med helosansalva och hoppas att det inte blir värre! Hoppalöst med när det finns typ 1000 saker som kan orsaka klådan så jag vet ju inte hur jag ska motverka det mer än att tvätta och hålla det rent?
 
I eftermiddag kommer middagsgäster och då stå grillning på schemat!
Ska försöka få ihop cupcakes till efterrätt men har aldrig gjort sådana innan så jag får se hur slutresultatet blir. Ska påbörja frostingen nu så det blir kommer bli vanliga vaniljcupcakes med citronfrosting. Känns som en bra vårsmak tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback