Lugn skrittur

Nu är jag hemma efter att spenderat förmiddagen i stallet och har varit ute på en lugn skrittur med frökenlöken.
Så underbart väder, fåglarna kvittrar och jag såg den första citronfjärilen för i år. Båda hästarna fick sig en rejäl ryktning och vid det här laget fattar jag inte att dem ens har någon päls kvar så som dem fortarande fäller. 
Det blir hår i munnen och hår som kliar i näsan och efteråt sitter det lika mycket päls på mig som det gör på hästarna. Typ.
 
Nu är vi hundvakt med åt Morrisbus med, han kom igår. Nova är inte allt för överlycklig precis men än så länge så går det faktiskt helt okej så jag tror nog detta kommer bli bra tillslut.
 
Mannens farfar har varit helt FANTASTISK och har redan tagit ner all taggtråd OCH dessutom satt upp ny eltråd! Jag blev så lättad och tacksam när han sa det samtidigt som jag fick dåligt samvete då det var jag själv som ville få det gjort och då räknade jag givetvis med att göra allt jobbet själv med. 
 
Och med tanke på att jag hade tänkt lägga hela denna dagen på att stängsla så vet jag plötsligt inte vad vi ska hitta på istället. Stallet är avklarat, mannen som för första gången på veckor är ledig en hel helg är och spelar innebandy och när han kommer hem så ska vi i alla fall åka till skogen med hundarna.
 
Sen får vi se vad dagen erbjuder!
 
Detta kommer bli ett par jobbiga veckor med jobb, två hundar, barn och häst som nu kräver daglig motion och en karl som jobbar ständig natt. Jag vet helt ärligt inte hur jag ska få allt till att gå ihop sig men det löser sig alltid på vägen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback