Run bitch run

Idag blev det nästan 13 timmars jobb för min del. Eller ja, det var produktionsstopp på ena företaget jag skulle lasta på så tog många timmar innan jag fick mitt lass och så vidare så mycket tid har gått åt till att vänta.
Så även om det har varit en lång dag så har den definitivt inte varit allt för jobbig om jag säger så.
 
Så det fick bli en joggingrunda när jag kom hem och peppa peppa kände jag inte av mina hälsenor allt för mycket så idag pressade jag joggingen mer än jag brukar. Skön känsla att veta att det går ibland i alla fall!
 
Det är enda fördelen när man inte har Lilleman och mannen jobbar, jag kan komma ut och röra på mig efter jobbet!
Det behövs verkligen efter att ha suttit stilla i så många timmar som jag gör. När jag har Lilleman och mannen jobbar så blir det inte att jag kommer ut efter jobbet när jag kommer hem sent för då lägger jag hellre den lilla tiden jag har att få umgås med min familj istället.
Funderar på att skaffa en crosstrainer eller ett litet löpband att ha här hemma och som jag kan utnyttja efter att Lillemannen somnat istället. Men så är det det med att ha plats med det med.
 
Hur vädret kan vända från -10 till +18 på en dryg vecka är ju helt otroligt och så jäkla härligt! Nu ska väl ändå denna jä*la vinter vara över??
 
Imorgon ska jag med Daizybus till veterinären för besiktningen och är hon ok för ridning så blir det att ringa hovslagaren så att hon kan få på sig ett par dojjor med! Längtar efter att få rida nu! Och jag längtar tills gräset växer upp så att jag kan släppa henne på sommarbete och då helt plötsligt bara ha 5 km dit och inte 1.5 mil som jag har idag,
Ska bara få tiden att räcka till åt att fixa stängslet så att all nedrans taggtråd försvinner för jag tänker då INTE riskera några skador pga av det!
Men mannens farfar är helt fantastisk och har redan påbörjat jobbet åt mig så det ska nog med bli klart i tid. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback