Varaledigfrånjobbetmittiveckandag

Idag har det varit min varaledigfrånjobbetmittiveckandag men som vanligt när man arbetar går den lediga dagen åt till allt annat som man inte hinner med i vanliga fall.
Ni vet, tvätten som hängt på tork i två dagar, dammsugningen man inte orkade med igår, disken som ligger diskad på diskbänken plockas undan, papper på fel ställen plockas undan, blommorna som hänger får vatten osv. Känns det igen?
 
Denna dagen har jag hunnit med att hämta mina nya glasögon i Växjö, snabbrunda till stallet för att ge Daizy medicin och fodra dem (motionen fick uteslutas idag), handla, hem och ge Lilleman lite lunch, baka, göra det ovanstående och sedan haft underbara vänner på fika nu i eftermiddag.
 
Så kort och gott, en hektisk, fullsmockad, underbar dag med min älskade familj och vänner! :)
 
Lilleman och jag mös ner oss rejält i sängen när han skulle sova och jag somnade nog till lite lika fort som honom. LIVSFARLIGT att ligga och mysa "bebis" när man själv är trött. Kan räkna på en hand dem få gånger jag Inte har somnat när jag lagt Lilleman.. Haha!
 
Men nu är frukost/lunch fixad till morgondagens jobb och hundarna rastade så nu blir det att placera röven i soffan en stund innan sängen kallar.
Jag och Lilleman bakade dumlemuffins med grädde och jordgubbar, yummi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback