Dagarna flyter ihop

Det känns verkligen som om att dagarna flyter ihop nu när jag inte har jobbat på hela veckan. Har ingen aning om varken dag eller datum känns det som. Rätt så skönt på ett sätt men känns inte som om att jag får mer tid över för det.
 
Nova är ungefär världens olyckligaste hund här hemma med tratten på runt halsen. Men så fort man tar av den är hon och ska slicka i operationssåret så då får den så vackert åka på igen. Tänk om dem ändå förstod att det är för deras eget bästa.
Lilleman är världens gulligaste mot henne nu. Han ser till så att hon har tratten på sig, klappar henne på huvudet och säger med mild tillgjord röst heeej, pekar på benet och säger aaaaj, hämtar hennes leksaker och ger henne när hon ligger i sin korg och är allmänt daltig. Tänk vad små barn kan vara kloka! <3
 
Lillemans läkare ringde i förmiddags med och visst tusan är det bakterier han åkt på men han hade fått rätt penicillin för det iaf så vi skulle fortsätta med den.
Kan säga att jag tänkte en lååååång, mindre fin ramsa om kärringen på den andra vårdcentralen...
Han blir dock väldigt trött av penicillinet, han får ju en rätt kraftig dos så vi gör inte så mycket om dagarna. Han är uppe i varv en stund och leker och stimmar för att i nästa ligga på soffan framför tvn med napp och gose och bara vara.
Lilla killen, men han är i alla fall världens duktigaste på att ta penicillinet. Inget krabb eller krångel.
 
Och fröken bus går på sommarbete nu och är väl nästan världens lyckligaste ponnyskrutt för det. Jag kämpar på med hennes hälta och om några veckor är det återbesök igen.
Hon har blivit en mycket mysigare häst sen hon kom på bete, gnäggar när man kommer och blivit betydligt keligare. Haha vet inte varför men jag gillar det!
 
Mina fina älsklingar<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback