Rabarberpaj

Efter jobb och stall idag var jag inom mannens farmor och farfar en snabbis och hämtade lite rabarber! Åhh sommarkänsla med nyplockade rabarber!! Så det var bara snabbt hem och slänga ihop en rabarberpaj med smuldeg och in i ugnen! Yummi säger jag bara!
 
Receptet jag använde har ni här:
 
Ingredienser:

500 g rabarber

12 msk potatismjöl

1 tsk malen kanel

4 msk strösocker

Smuldeg:

1 12 dl havregryn

1 12 dl vetemjöl

12 dl strösocker

125 g smör

 

Gör så här:

Sätt ugnen på 225°. Skär rabarbern i skivor. Blanda rabarber, potatismjöl, kanel och socker i en ugnssäker form. Blanda havregryn, vetemjöl och socker i en bunke. Lägg i smöret, skuret i bitar och arbeta ihop till en smulig deg. Fördela degen över rabarbern. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback