Halvvägs till 50

Då är denna dagen med över. Kan inte påstå att jag känner mig mycket äldre än igår faktiskt. ;)
Dagen började med en riktig mysmorgon då Lilleman väckte mig strax efter 8 och kom sedan in med en trave böcker som vi låg nerbäddade i sängen och läste tills han bestämde att han ville ha frukost.
Tyvärr kunde jag inte begära frukost på sängen då mannen inte var hemma förrän efter 5 i morse från jobbet så han fick allt sova!
 
Tanken var att åka till badhuset med Lilleman och ha lite mamma/sontid men då han klagade på ont i magen vid frukosten så hoppade vi det och ska ta det på lördag istället! Dock verkade de gå över under dagen så det är skönt.
 
Istället upptäckte jag att vovven har kliat/slickat sönder magen/juvret under natten så det var bara att ringa veterinären och åka och kolla henne. Domen blev skendräktighet och vet trodde att juvret spänt så mycket på henne att hon försökt dia sig själv och sedan då har det blivit sår som hon försökt slicka/klia.. Dessutom har hon aldrig någonsin haft problem med hud/exem innan så! 
Men det blev en dyr historia med hormonbehandling och stark kortisonkräm och det är en mindre nöjd hund som får gå runt med tratten här hemma nu. Men så länge hon blir bra så får det kosta vad det kostar vill!
 
Ikväll har jag haft lite fikabesök här och Lilleman har fått leka av sig så det var en mycket trött Lilleman som somnade i min famn när vi läste bok ikväll. Men när jag tog bort armen så vaknade han till och ville att jag skulle sjunga Imse vimse spindel för honom men jag hann två meningar sen sov han gott igen. Skruttungen!
 
Nu ska jag gå ut med Nova och sedan krypa ner i säng jag med, jobbedag imorgon! Dessutom kommer vår nya kyl och frys, looking forward!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback