Smoothie

Efter att jag kom hem från powerwalken fick det bli en smooothie med müsli, färska bär och knäckemacka med ägg till kvällsmat. Lagom gott vill jag lova!
 
Jag blandar mina smoothie lite på en höft men här är på ett ungefär dem mått  jag använder:
 
1.5 dl fet mjölk (3%)
0.5 dl turkisk youghurt. (Eller någon annan fet)
ca 1.5-2 dl frysta bär ( jag hade i blåbär, hallon och mango)
½ banan
ev lite honung i om ni tycker det är surt.
 
Mixa allt i en mixer och ät genast!
 
 
Jag toppade min smoothie med müslin jag gjorde igår och sedan lite färska blåbär. Precis som med müslin kan man blanda en smoothie efter eget tycke och smak och använda mängder med olika ingredienser men detta är vad jag oftast använder.
 
Gott och nyttigt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback